elinlarsson

Två år till i Övik

Igår tog jag helg efter att ha pluggat med Julia på kvällen. Det ska bli skönt med lång helg och jag har många roliga saker inplanerat!

Igårkväll köpte jag med mig lite blommor innan jag tog tåget till Axel som skrivit på ytterligare 2 år med MODO. För mig känns det sådär med tanke på att jag vet att han fortfarande har minst ett år kvar här i Övik då jag tagit studenten och jag har inga planer på att bo i Övik för alltid. Det som också är jobbigt är att det är så svårt att lära känna nya människor i en stad man inte bor i. Men så länge han är nöjd ska nog allt falla på plats till slut!

Idag är jag som sagt ledig och har tänkt handla, träna och baka proteinbars innan Axels träning slutar.

Stekta päron

Var i princip ledig idag så jag och Julia satte oss på Mat & Prat för plugg och lunch! Efter det tog jag en timmes promenad och stekte sedan päron med kanel. (Det kanske ser äckligt ut men är jättegott!!)

Grillpremiär

Igår hade jag och Axel grillpremiär med vår nyvunna grill! Det blev kycklingspett, ris och halloumi vilekt var supergott. Resten av kvällen spenderade vi framför fast and the furious 6 eftersom jag glömt bort mycket av den filmen (vilket jag insåg då vi såg 7an i helgen) Älskar fast and the furious filmerna!

Thailand 2

Bild innan vi åkte iväg på rundtur på ön, ett dåligt val med tanke på att vi inte visste att det var nyår i Thailand. Deras firande var ett stort vattenkrig, kan säga att jag fick minst 50 stycken iskalla hinkar vatten över mig. Andra bilden är på de goda pannkakorna vi åt antal gånger.

Lunchdax nära favoritstranden, vattenfallet vi kikade på då det var dåligt väder

Stickyrice och kycklingspett blev favoritmaten på stranden. Andra bilden var då vi åt min sena födelsedagsmiddag jag och Axel på ett supermysigt ställe på stranden.

Provade en ny strand och drack världens godaste drink, appletini!

Två bilder från Anders 50 års middag

Thailand 1

Två till bilder från baren på vårt hotell i Bangkok

Molniga, första dagarna i koh samui då vi var tvunga att invänta solen. Vi hyrde mopeder och såg ön, elefanter och andra sevärdigheter

Nu tänkte jag börja lägga ut lite bilder eftersom från Thailand. Jag ligger dock efter i skolan en del och det är därför jag inte hört av mig på ett tag. Resan har varit underbar trots det dåliga vädret men nu är jag hemma i verkligheten igen, fy och blä.

Sönderbränd/eftermiddagshäng

Två bilder från igår eftermiddag då vi drack iste och spelade kort på stranden. Jag brände mig jättemycket igår, första soldagen och jag har väl ingen annan att skylla än mig själv. Stranden vi var på igår var i alla fall hur fin som helst, hade god mat och så fint vatten! Linn är också på samma hotell som oss men åker hem idag, det har dock varit superkul att träffa dom här också! (Se vad brun hon är och ännu brunare i verkligheten)

Frukost på höga höjder

Här åt vi frukost i Bangkok. Det var helt underbart då det var endast vi på denna frukost och det var supergott. Jag måste faktiskt erkänna att jag saknar min morgongröt hur gott det än är med pannkakor till frulle, haha.

Från Bangkok mot...

Igår var vi som sagt på nattmarknaden här i Bangkok vilket var supermysigt och inte som jag förväntat mig! Vi satte oss innan och efter på Zoom sky bar igen såklart eftersom vi var så imponerade av de stället. Nu har vi en dag kvar i molniga Bangkok sen beger vi oss mot ett förhoppningsvis lite mer soligt Ko Samui!

ZOOM SKY BAR

Här är längst upp på vårat hotell, vilken utsikt va!? Vi åt middag här igår och det fanns faktiskt ingen thaimat alls konstigt nog..MEN utsikten gjorde ju hela middagen och se bara hur fin min prins är!

I Bangkok

Igår landade vi efter ett sömnlöst dygn i Bangkok. Vi eller i alla fall jag gick runt som en zombie hela dagen i affärer eftersom det var mulet ute tråkigt nog. Det fina hotellet vi har kompenserade för de tråkiga vädret och det känns i alla fall jätteskönt att ha landat i Thailand. Just nu är vi påväg ut för att äta middag och sedan gå på nattmarknaden, pussar på er

Upp, upp och iväg!

Har haft en trevlig dag i Uppsala och en mysig natt med lite spa på Arlanda hotell. Bilderna är från imorse och nyss, vi har just ätit mat och ska snart hoppa på flyget mot Bankok. Jag har med mig kameran så självklart kommer jag uppdatera då jag kommer fram! Puss och kram på er.

MARC BY

Fick nya favoriter i födelsedagspresent av mina pinglor. Jag har inte haft örhängen sen nian så det var dax att trycka igenom hålen då jag fick dessa. Ont som attan gjorde och gör det men ska man vara fin får man lida pin, haha!

Våffelfrukost

Imorse vaknade jag tidigt (som vanligt) och for direkt och hämtade upp Emelie, vi lyxade till det med våfflor till frukost vilket var det perfekta sättet att starta denna dag på! Jag har sedan dess gjort i ordning det sista med packningen och annat. Ikväll åker jag till Uppsala för att mysa med Frida, det ska bli så roligt att få träffa henne!

Scones

Efter många om och men blev det en myskväll igår. Jag, Emelie och Wilma for till Matilda där vi åt scones och såg lite på tv. Det belv en tidig kväll eftersom jag skulle upp och gymma imorse. Nu har jag gjort några ärenden på stan och ska plugga med Julia, min "to-do-list" blir bara längre fast jag bockar av saker.. Hur ska jag hinna?