elinlarsson

Igång igen

Bild 1: Gled på älven/ Bild 2: Mat och efterrätt på bishop i Övik/ Bild 3: Ett av alla kvällsdopp jag tagit/ Bild 4: Spa en åskig dag/ Bild 5: Kvällshäng på kajen/ Bild 6: Massvis med gotta med massa godingar/ Bild 7: (<-) Bland annat dessa

Bloggsuget har smygit sig fram efter denna paus jag haft under min uuunderbara sommar som förövrigt inte är riktigt slut än. Jag börjar med att visa ytterligen några mobilbilder. Bättre bilder från olika stunder kommer senare!

SENASTE

Mobilbilder från de senaste veckorna (?) vet inte riktigt hur länge sedan det var jag bloggade..

Har spenderat en hel del tid på stranden och med Axel. Har varit i olika stugor, badat mer än jag gjort på måånga somrar, spelat minigolf, ätit god mat, varit på bio, köpt nytt träningskort och lite smått och gott.. Det är svårt att hinna med datorn när det är sommar!

5 Juli

Idag har varit en riktig lugn dag. Vädret har varit helt underbart och förutom att hinna ner på stan en sväng så har jag solat. Jag har även börjat lite smått att läsa "En man som heter Ove" eftersom jag bara hört bra om den. Får se vad jag tycker..

Grekland 2

några till bilder från Grekland (kommer ännu fler så småningom).

Som sagt tänkte jag berätta lite om ön Zakynthos. Jag tyckte det var ett helt perfekt land att resa till. Jag har varit där en gång tidigare då jag var rätt liten. Där vi bodde var det massa hotell, turistställen, små affärer, resturanger och sådant. Det hette kalamaki där vi bodde. Det var ju rätt okej att bo på men jag tror det hade blivti tråkigt i längden att bara hänga på samma strand och samma hotell hela tiden. Vi hyrde moppar 4 dagar och åkte upp till bergen där det var helt underbara stränder. Vi fick favoriter som hette Dafni beach och Moby Dick beach. Dafni beach var rätt inhemsk strand och vi blev rekommenderade den stranden av receptionisten på vårat hotell. När vi åkte moppe var det så mycket att se, väldigt svårt att få på bild hur underbart fint det var. Helt fantastiskt.

Sedan fanns det även ett ställe som hette laganas som var ett fest ställe fylld med klubbar och bara ungdomar. Själva staden Zakynthos var mer en hamn med resturanger.

En till fördel med denna ö är att ständerna vi besökte var sköldpaddsstränder och därför var det förbjudet att vara där på kvällen då dem la ägg. En dag tog vi en trampbåt ca 50 meter från stranden och träffade på 3 stycken havssköldpaddor. SÅ mäktigt var det och sköldpaddorna var verkligen himla fina!

Igår

Gårkvällen bjöd på fint väder men jag vet dock inte hur jag ska sammanfatta den. Den började bra hemma hos mig och slutade bra hemma hos Lisa i alla fall! Världens bästa tjej.

Frukost på altanen

Igårkväll fick jag ha lite kvalitetstid med tre favorittjejer! Två av dem sov över och imorse sov vi ut för att sedan äta frukost på altanen i pyjamas. Umeå bjuder på varmt men inte speciellt soligt väder. Börjar redan sakna stekheta solen i Grekland..

HOTELLFRUKOST

Imorse så hade jag en "catch up" hotellfrukost med fina Lisa. Var självklart jättemysigt och vi hade mycket att prata om efter dessa veckor utan varandra. Jag var en sväng på stan efter det och gjorde bort ärenden och fick även med mig 2 tröjor jag kan visa i ett senare inlägg.

Zakynthos

Ni kommer få se mer bilder från detta fantastiska land men börjar så här idag.

Grekland, Zakynthos. Underbart och välbehövligt! Ska i nästa "Grekland inlägg" beskriva ön lite. Men tills dess, en kort sammanfattning: Det var bäst.